Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Části obchodního dopisu, rozložení dopisu na stránku, obálka - Žádost o zaměstnáním životopis, vyplnění formuláře, motivační dopis - Poptávka, vzorové dopisy, frazeologie, cvičení - Nabídka, odpověď na poptávku zákazníka, reklamní dopisy a oběžníky - Objednávka, odpovědi na nabídku, potvrzení objednávky - Dodávka, zpráva o odeslání, dobropis, výpis z účtu - Platba. Potvrzení o přijetí zboží, zpráva o zaplacení - Obchodní informace, žádost o informace a odpověď - Zpoždění dodávky, omluva, stížnost, odpověď - Důvod reklamace, přijetí reklamace - Upomínka, opakovaná upomínka, žádost o odklad platby - Veletrhy, salony, výstavy - Žádost o tiskopis, dopis organizátora, vyplnění formuláře (přihlášky)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Podmiňujícím předmětem je UJP/FC8E. |
Odborné dovednosti |
---|
- napsat oficiální pozvánku |
- používat základní gesta využívaná ve frankofonní komunikaci |
- vysvětlit rozdíl mezi základními právními formami podnikání ve Francii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat oslovení a závěrečné fráze používané ve francouzské obchodní korespondencí |
- vyjmenovat náležitosti písemné odpovědi na poptávku a nabídku |
- popsat náležitosti odpovědi na stížnost nebo reklamaci zboží či služeb |
- vyjmenovat a popsat aktivity související se zajištěním účasti firmy na veletrhu ve Francii |
Odborné dovednosti |
---|
- vyřizovat samostatně francouzskou obchodní korespondenci |
- reagovat písemně na poptávku a nabídku |
- odpovídat na stížnosti a reklamace týkající se dodávky zboží nebo služeb |
- vyřídit formality v souvislosti s účastí firmy na veletrhu ve Francii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Grand, Odile. La correspondance personnele, administrative et commerciale. Paris : CLE International, 1991. ISBN 2.19.033371.7.
-
Sachs, Rudolf; Pohorská, Renata. Francouzská obchodní korespondence = Correspondance commerciale. Plzeň : Fraus, 1999. ISBN 80-85784-84-X.
|