Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Předmět přímý a nepřímý (COD, COI). Zaměstnání. 2. týden Předmět přímý a nepřímý s rozkazovacím způsobem. Konjuktiv. Zaměstnání - oblečení, chování. 3. týden Podmiňovací způsob. Užití oznamovacího a podmiňovacího způsobu a konjunktivu. Rovnost a diskriminace. 4. týden Zájmenné příslovce y. Vztažné zájmeno o?. Vybavení bytu. 5. týden Neurčitá zájmena nesamostatná (tout, tous...). Lidská práva. 6. týden Neurčitá zájmena samostatná (tout, tous...). Urbanismus. 7. týden Průběžný test. Ukazovací zájmena samostatná. Tázací zájmeno lequel. Popis předmětu. 8. týden Gerundium. Slovotvorba - tvoření podstatných jmen ze sloves. Psaná reklama. 9. týden Zkracování slov (troncation). Zájmeno en. Zvuková reklama. 10. týden Negace se zápornými zájmeny (rien, personne...). Hovorová francouzština. 11. týden Jednoduchá věta x souvětí - oznamovací způsob x konjunktiv. Vyjádření požadavku. 12. týden Závěrečný test. 13. týden Shrnutí. Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary jednoduchého budoucího času (futur simple) |
- rozlišit tvary imperativu zvratných sloves |
- identifikovat základní výrazy vyjadřující příčinu a záměr |
- rozlišit použití vztažných zájmen qui a que |
- rozlišit tvary imperfekta (imparfait) |
- rozpoznat tvary blízké minulosti (passé récent) |
Odborné dovednosti |
---|
- jednoduchým způsobem popsat svoje plány do budoucna |
- dát radu, doporučení |
- jednoduchým způsobem vysvětlit příčinu a záměr |
- vyprávět příběh v minulosti a správně použít tvary perfekta a imperfekta (passé composé, imparfait) |
- popsat události z blízké minulosti (passé récent) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary předmětu přímého a nepřímého (COD, COI) |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif présent) |
- rozlišit tvary přítomného podmiňovacího způsobu (conditionnel présent) |
- vyjmenovat základní pravidla pro použití oznamovacího způsobu, podmiňovacího způsobu a konjunktivu |
- rozlišit tvary neurčitých nesamostatných zájmen (tout, tous...) |
- rozlišit tvary neurčitých samostatných zájmen (tout, tous...) |
- pojmenovat některé specifické fenomény francouzského jazyka (troncation, verlan) |
- rozlišit tvary záporných zájmen (personne, rien...) |
- rozlišit tvary gerundia (přechodník přítomný). |
Odborné dovednosti |
---|
- správně použít tvary přímého a nepřímého předmětu (COD, COI) |
- přiměřeně správně používat tvary konjunktivu (subjonctif) |
- na odpovídající úrovni správně použít ve vyprávění nebo textu tvary oznamovacího způsobu, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (indicatif, conditionnel présent, subjonctif présent) |
- správně použít tvary nesamostatných zájmen neurčitých (tout, tous...) |
- správně použít tvary samostatných zájmen neurčitých (tout, tous...) |
- správně utvořit zápor se zápornými zájmeny (personne, rien...) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 2 A2, cahier d´exercices. 2016.
-
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 2 A2, méthode de français. 2016.
-
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Totem 2, A2, cahier d´exercices. 2020. ISBN 2017141941.
-
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Totem 2, A2, méthode de français. 2014.
|