Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Verlan. Reklama. 2. týden Passé simple sloves 1. třídy slovesné. Výrazy trvání. 3. týden Trpný rod. Shoda příčestí minulého. 4. týden Časové výrazy. Vyprávění příběhu v minulosti. 5. týden Vyjádření budoucnosti. Futur antérieur. Digitální detox. 6. týden Zájmenná příslovce en x y - rozšíření. Vztažná zájmena složená (lequel...) 7. týden Průběžný test. Postavení přídavných jmen ve větě. Dvojí předmět ve větě. High tech produkty. 8. týden Pověry. 9. týden Neurčitá zájmena. Pověry. 10. týden Příslovce - tvoření, použití, postavení ve větě. 11. týden Nominalizace. Minulý podmiňovací způsob. 12. týden Závěrečný test. 13. týden Shrnutí. Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary předminulého času (plus-que-parfait). |
- vyjmenovat pravidla pro tvoření podmínkových vět. |
- vyjmenovat jednoduchá zájmena vztažná a popsat pravidla jejich použití. |
- popsat význam a způsob použití základních minulých časů ve francouzštině (passé composé, imparfait, plus-que-parfait). |
Odborné dovednosti |
---|
- vyjádřit děj, který se stal před jiným dějem minulým. |
- používat podmínkové věty na odpovídající úrovni. |
- použít ve vyprávění základní minulé časy (passé composé, imparfait, plus-que-parfait) na odpovídající úrovni. |
- používat ve svém projevu jednoduchá zájmena vztažná. |
- vyjádřit nutnost, povinnost. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary passé simple. |
- rozlišit tvary trpného rodu. |
- vyjmenovat pravidla pro shodu příčestí minulého. |
- rozlišit tvary futur antérieur. |
- rozlišit tvary složených vztažných zájmen. |
- vyjmenovat pravidla pro postavení přídavného jména ve větě. |
- rozlišit tvary minulého podmiňovacího způsobu. |
Odborné dovednosti |
---|
- analyzovat text, kde bylo použito passé simple. |
- používat ve svém projevu tvary trpného rodu. |
- realizovat shodu příčestí minulého jak v písemném, tak v ústním projevu. |
- vyjádřit budoucí děj, který proběhne před jiným dějem budoucím. |
- používat složená vztažná zájmena. |
- vyjádřit politování, výčitku, když se v minulosti mohlo stát něco, co se nestalo. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Jean-Thierry Le Bougnec, Marie-José Lopes. Totem 3, B1, cahier d´exercices. 2020. ISBN 2017141968.
-
Jean-Thierry Le Bougnec, Marie-José Lopes. Totem 3, B1, méthode de français. 2015. ISBN 201401552X.
-
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 3, B1, cahier d´exercices. 2016. ISBN 2014015953.
-
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 3, B1, méthode de français. 2016. ISBN 2014015945.
|