Vyučující
|
-
Valešová Olga, Mgr.
-
Slezáková Jana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1.. Úvod do studia latinské lék. terminologie. . Výslovnost latiny, přízvuk. Latinská substantiva - rozdělení. Substantiva I. deklinace. Řecká substantiva skloňovaná podle lat. I. deklinace. Časování slovesa esse. 2. Substantiva II. dekl. Řecká substantiva skloňovaná podle II. deklinace. 3. Adjektiva I. a II. deklinace. Adverbia. 4. Slovesa 1.-2. konjugace 5. Průběžný test ,slovesa 3. a 4. konjugace 6. Substantiva IV. a V. deklinace 7. Substantiva III. deklinace - maskulina, feminina. 8. Substantiva III. deklinace - neutra 9.Řecká substantiva, skloňovaná podle II. deklinac 10.Průběžný test, adjektiva III. deklinace 11.Participium prézenta aktiva 12.Stupňování adjektvi - pravidelné, nepravidelné, neúplné.Příslovce. 13.Číslovky. 14. Opakování. Zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
u předmětu Latinský jazyk nejsou vyžadovány žádné vstupní odborné znalosti, výuka je určena pro naprosté začátečníky |
Odborné dovednosti |
---|
u předmětu Latinský jazyk nejsou vyžadovány žádné vstupní odborné dovednosti, výuka je určena pro naprosté začátečníky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- správně vyslovovat základní latinské a řecké termíny |
- používat základní latinskou gramatiku |
- rozlišit pravidla tvorby latinských a řeckých termínů |
Odborné dovednosti |
---|
- přeložit z latiny nejběžnější lékařské výrazy, nezbytné pro jeho praxi v oboru |
- používat pasivně základní slovní zásobu latinských i řeckých lékařských výrazů včetně zkratek |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Kábrt, J.; Kábrt, J. jr. Lexicon medicum. Praha : Galén, 2004.
-
Plašilová, J. - Kott, O, - Velichová, A. Latinský jazyk pro nelékařské zdravotnické obory(elektronicky).
-
Plašilová, J., Kott, O, Velichová, A.:. Latinský jazyk pro nelékařské zdravotnické obory.
|