|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 7. lekce - Vztahy. Přátelství. Plusquamperfektum. 2. týden: 7. lekce - Konflikty. Vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während" 3. týden: 8. lekce - Zdraví. V nemocnici. Sloveso "brauchen" ve spojení "nicht/kein" nebo "nur" 4. týden: 8. lekce - Hudba a emoce. Zvratné zájmeno v akuzativu a dativu. Párové spojky. 5. týden: 9. lekce - Umění. Postavení "nicht" ve větě. 6. týden: 9. lekce - Umění. Skloňování adjektiv bez členu. 7. týden: 10. lekce - Společenské hodnoty. Pasiv v prézensu, préteritu a perfektu. 8. týden: 10. lekce - Politika. Evropa. Pasiv s modálním slovesem 9. týden: 11. lekce - Život ve městě. Členy v postavení zájmena "meiner, meine, meins, meine" 10. týden: 11. lekce - Doprava. Zpodstatnělá adjektiva. Vztažná věta s "was, wo". 11. týden: 12. lekce - V bance. Peníze. Věty s "je ..., desto/umso ..." 11. týden: 12. lekce - Globalizace. Particip I, II jako adjektiv 13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit slabé a silné skloňování substantiv |
| rozlišovat pravidelné a nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií |
| přiřadit správné spojky do vedlejších vět |
| přiřadit správný tvar vztažného zájmena ve vedlejší větě |
| rozlišit infinitivní konstrukce s "zu" |
| rozlišit časové předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." |
| rozlišit předložky s genitivem |
| rozlišovat minulý čas - préteritum |
| Odborné dovednosti |
|---|
| hovořit o různých událostech v minulosti |
| vyjádřit své pocity, přání, názory, námitky |
| diskutovat o osobních a pracovních vztazích |
| aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
| napsat esej na probírané téma |
| hovořit o technice a přístrojích |
| diskutovat o zvycích v nakupování |
| napsat motivační dopis |
| diskutovat o pracovních inzerátech a přijímacím pohovoru |
| hovořit o životním prostředí |
| vyjádřit plány a představy o budoucnosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit plusguamperfektum |
| rozlišit vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während" |
| rozlišit užití slovesa "brauchen" ve spojení "nicht/kein" nebo "nur" |
| rozlišovat zvratné zájmeno v akuzativu a dativu |
| rozpoznat párové spojky |
| rozlišovat skloňování adjektiv |
| rozlišovat pasiv v přítomném čase, préteritu, perfektu a s modálním slovesem |
| rozlišit členy v postavení zájmena "meiner, meine, meins, meine" |
| rozlišovat zpodstatnělá adjektiva |
| rozlišovat věty s "je ..., desto/umso ..." |
| rozlišovat užití particip I, II |
| Odborné dovednosti |
|---|
| charakterizovat mezilidské vztahy |
| správně strukturovat text |
| aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
| diskutovat o společenských hodnotách |
| hovořit o svých plánech do budoucna |
| aktivně použít slovní zásobu z oblasti zdraví |
| napsat abstrakt a krátkou esej |
| analyzovat texty studovaného oboru |
| diskutovat o umění, emocích |
| reagovat na dotazy při vstupním pohovoru |
| aktivně použít slovní zásobu z oblasti dopravy |
| aktivně používat slovní zásobu z oblasti financí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Samostudium, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : klíč. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-13-0.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Kursbuch. Stuttgart, 2022. ISBN 978312607172-7.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Übungsbuch. Stuttgart, 2022. ISBN 978312607173.
|