|
Vyučující
|
-
Procházková Jana, Mgr.
-
Mertlová Ivana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 1. lekce - Dovolená. V cestovní kanceláři. Infinitiv s "zu". 2. týden: 1. lekce - Cíle dovolené v Německu. Vedlejší věta s "da/weil, obwohl". 3. týden: 2. lekce - Nakupování. Reklamace. Sloveso "lassen" a infinitiv. Vyjadřování důsledku. 4. týden: 2. lekce - Technika a přístroje. Reklama. Genitiv. Předložky s genitivem. 5. týden: 3. lekce - Životní události. Préteritum. 6. týden: 3. lekce - Vyjadřování zdvořilosti. Chování dříve a dnes. Časové údaje - předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." 7. týden: 4. lekce - Pracovní rozhovory. Hledání práce. Motivační dopis. Konjunktiv II. 8. týden: 4. lekce - Inzeráty k práci. Přijímací pohovor. Zájmena a zájmenná příslovce. 9. týden: 5. lekce - Životní prostředí. Komparativ a Superlativ přídavných jmen. 10. týden: 5. lekce - Počasí v D-A-CH zemích. Účelové věty s "damit" a "um ... zu". 11. týden: 6. lekce - Plány, rady. Futur I. n-deklinace. 11. týden: 6. lekce - Představy o budoucnosti, očekávání. Vztažné věty. 13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat nepřímé otázky |
| rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
| rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět s "als", "wenn" |
| vyjmenovat předložky místa |
| rozlišovat tázací zájmena "was für ein?" |
| rozlišit slovosled ve větě s "deshalb, trotzdem" |
| rozlišovat vztažné věty a vztažná zájmena |
| rozlišovat Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv" |
| rozlišovat zájmena "man, jemand, niemand" |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat krátkou esej na probírané téma |
| jednoduše vyjádřit názor, argumenty a námitky |
| popsat volnočasové aktivity |
| vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
| vyjádřit svůj postoj k médiím |
| jednoduše vyjádřit svůj názor, nadšení, zklamání |
| shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
| vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií |
| vyjádřit svůj postoj k umění |
| popsat jednoduše možnosti bydlení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit n-deklinaci |
| rozlišovat pravidelné a nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií |
| rozlišit infinitivní konstrukce s "zu" |
| přiřadit správný tvar vztažného zájmena ve vedlejší větě |
| rozlišit použití spojek "da/weil, obwohl" ve větě vedlejší |
| rozlišit předložky s genitivem |
| rozlišovat minulý čas - préteritum |
| rozlišit časové předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." |
| přiřadit správné spojky do vedlejších vět účelových |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat esej na probírané téma |
| hovořit o různých událostech v minulosti |
| vyjádřit své pocity, přání, názory, námitky |
| diskutovat o osobních a pracovních vztazích |
| aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
| hovořit o technice a přístrojích |
| diskutovat o zvycích v nakupování |
| napsat motivační dopis |
| diskutovat o pracovních inzerátech a přijímacím pohovoru |
| hovořit o životním prostředí |
| vyjádřit plány a představy o budoucnosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Německá gramatika.
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Kursbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607172-7.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Übungsbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607173.
|