Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 7. lekce - Vztahy. Přátelství. Plusquamperfektum. 2. týden: 7. lekce - Konflikty. Vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während" 3. týden: 8. lekce - Zdraví. V nemocnici. Sloveso "brauchen" ve spojení "nicht/kein" nebo "nur" 4. týden: 8. lekce - Hudba a emoce. Zvratné zájmeno v akuzativu a dativu. Párové spojky. 5. týden: 9. lekce - Umění. Postavení "nicht" ve větě. 6. týden: 9. lekce - Umění. Skloňování adjektiv bez členu. 7. týden: 10. lekce - Společenské hodnoty. Pasiv v prézensu, préteritu a perfektu. 8. týden: 10. lekce - Politika. Evropa. Pasiv s modálním slovesem 9. týden: 11. lekce - Život ve městě. Členy v postavení zájmena "meiner, meine, meins, meine" 10. týden: 11. lekce - Doprava. Zpodstatnělá adjektiva. Vztažná věta s "was, wo". 11. týden: 12. lekce - V bance. Peníze. Věty s "je ..., desto/umso ..." 11. týden: 12. lekce - Globalizace. Particip I, II jako adjektiv 13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit slabé a silné skloňování substantiv |
rozlišovat pravidelné a nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií |
přiřadit správné spojky do vedlejších vět |
přiřadit správný tvar vztažného zájmena ve vedlejší větě |
rozlišit infinitivní konstrukce s "zu" |
rozlišit časové předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." |
rozlišit předložky s genitivem |
rozlišovat minulý čas - préteritum |
Odborné dovednosti |
---|
hovořit o různých událostech v minulosti |
vyjádřit své pocity, přání, názory, námitky |
diskutovat o osobních a pracovních vztazích |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
napsat esej na probírané téma |
hovořit o technice a přístrojích |
diskutovat o zvycích v nakupování |
napsat motivační dopis |
diskutovat o pracovních inzerátech a přijímacím pohovoru |
hovořit o životním prostředí |
vyjádřit plány a představy o budoucnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit plusguamperfektum |
rozlišit vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während" |
rozlišit užití slovesa "brauchen" ve spojení "nicht/kein" nebo "nur" |
rozlišovat zvratné zájmeno v akuzativu a dativu |
rozpoznat párové spojky |
rozlišovat skloňování adjektiv |
rozlišovat pasiv v přítomném čase, préteritu, perfektu a s modálním slovesem |
rozlišit členy v postavení zájmena "meiner, meine, meins, meine" |
rozlišovat zpodstatnělá adjektiva |
rozlišovat věty s "je ..., desto/umso ..." |
rozlišovat užití particip I, II |
Odborné dovednosti |
---|
charakterizovat mezilidské vztahy |
správně strukturovat text |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
diskutovat o společenských hodnotách |
hovořit o svých plánech do budoucna |
aktivně použít slovní zásobu z oblasti zdraví |
napsat abstrakt a krátkou esej |
analyzovat texty studovaného oboru |
diskutovat o umění, emocích |
reagovat na dotazy při vstupním pohovoru |
aktivně použít slovní zásobu z oblasti dopravy |
aktivně používat slovní zásobu z oblasti financí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : klíč. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-13-0.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Kursbuch. Stuttgart, 2022. ISBN 978312607172-7.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Übungsbuch. Stuttgart, 2022. ISBN 978312607173.
|