Vyučující
|
-
Vágnerová Renáta, Mgr.
-
Drechslerová Patricie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do sylabu předmětu - Německý bankovní systém - Úlohy banky, pobočky, služby bank, - Struktura banky, její role v ekonomice - Konto, založení konta, druhy kont - Bankovní karty a jejich druhy - Platební styk - Kreditní karty - E-Banking, Homebanking - Úvěry, SCHUFA - insolvenční řízení - Vklady, cenné papíry, spoření, burza, strategie plánování - EURO, Evropská centrální banka, ochrana peněz - Prezentace bank
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít znalosti na úrovni předmětu UJP/NC8W nebo velmi dobrou znalost německého jazyka - dle SERR úroveň B2 |
použít gramatické jevy - parzicip, trpný rod, konjunktiv II v mluveném projevu |
využít slovní zásobu z oblasti bankovnictví získanou v předmětech hospodářské němčiny |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat odbornou slovní zásobu ve firemním prostředí |
aktivně se účastnit diskuzí |
prezentovat své názory |
využívat jazykové kompetnce na úrovni B2 dle SERR |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat slovní zásobu z oblasti financí a bankovnictví |
vysvětlit bankovní výrazy |
vyjmenovat druhy kont |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat úlohy bank |
vysvětlit strukturu německých bank |
prezentovat vybranou německou banku |
shrnout výhody a nevýhody homebankingu |
vysvětlit roli Evropské centrální banky |
interpretovat druhy úvěrů |
vést obchodní jednání v daném jazyce |
prezentovat a argumentovat v německém jazyce |
analyzovat text s finační tématikou |
poskytnout zájemci o úvěr, založení konta adekvátní informace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Baběradová, Helena. Fachsprache Deutsch ? Finanzen : Kommunikation rund ums Geld. Praha : Klett, 2006. ISBN 80-86906-56-6.
-
GANCZAR Maciej; GEBAL Przemyslaw. Repetytorium Leksykalne Fachsprache Wirtschaft. Poznan, 2008. ISBN 978-83-7429-090-6.
-
HEIRING Werner. Das Bankwesen in Deutschland. 2010.
-
MÜHLMEYER Richard. Betriebslehre der Banken und Sparkassen. Rinteln, 2014. ISBN 987-3-8120-0130-4.
-
SCHLUETTER, T. Das Bank und Börsen Abc. Bank Verlag, 2001.
|