Vyučující
|
-
Žegklitz Karel
-
Vágnerová Renáta, Mgr.
-
Drechslerová Patricie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. - úvod do předmětu - představování osob, osobní údaje, vzhled, odívání, činnosti, první kontakty 2. - hospodářská korespondence (HK) - německý obchodní dopis, email - skloňování přídavných jmen, tázací slova, počty 3. - E-Learning HK - německý obchodní dopis, email - práce v Německu, studium jazyka 4. - HK - inzeráty a nabídky práce - číslovky, psaní datumu 5. - E-Learning HK - inzeráty a nabídky práce - minulé časy, časové údaje 6. - HK - motivační dopis, životopis - zvací dopis, přijímací pohovor, první den ve firmě 7. - oddělení a pozice, úkoly a zaměření, zapracování a zaškolení - infinitiv s zu 8. - E-Learning HK - motivační dopis, životopis - podmiňovací způsob 9. - HK - pozvánka, děkovný dopis - ze života podniku a zaměstnanců 10. - E-learning HK - pozvánka, děkovný dopis - povýšení, přeložení, odchod do důchodu 11. - školení a další vzdělávání - činný a trpný rod 12. - historie firmy, založení firmy - jubilea - vztažné věty 13. - opakování - test, evaluace Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využít znalosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
rozlišovat tvary konjunktivu II |
vyjmenovat temporální a lokální přeložky |
rozlišovat spojky uvozující hlavní a vedleší věty |
rozlišit tvary pasiva |
rozlišit zvratná slovesa |
rozlišovat tvary minulých časů - préteritum a perfektum |
rozlišit skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
Odborné dovednosti |
---|
používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
shrnout informace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu |
vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
analyzovat hlavní myšlenky týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase |
stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat základní terminologii hospodářského jazyka |
rozlišovat skloňování přídavných jmen ve všech tvarech |
rozlišovat minulé časy |
rozlišit tvary konjunktivu II v mluveném a písemném projevu |
rozlišovat vztažné věty |
rozlišit tvary trpného rodu |
Odborné dovednosti |
---|
odpovědět na nabídku práce |
zpracovat potřebné doklady k přijímacímu pohovoru |
aktivně se účastnit diskuzí |
prezentovat své názory a řešit skupinové úkoly |
napsat motivační dopis a životopis |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
zpracovat formální obchodní dopis, email |
napsat pozvánku |
stylizovat děkovný dopis |
představit historii firmy |
vysvětlit oddělení a pozice, úkoly ve firmě |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER, Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER,Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008. ISBN 978-80-7358-098-8.
-
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
|