|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. - úvod do předmětu - představování osob, osobní údaje, vzhled, odívání, činnosti, první kontakty 2. - hospodářská korespondence (HK) - německý obchodní dopis, email - skloňování přídavných jmen, tázací slova, počty 3. - E-Learning HK - německý obchodní dopis, email - práce v Německu, studium jazyka 4. - HK - inzeráty a nabídky práce - číslovky, psaní datumu 5. - E-Learning HK - inzeráty a nabídky práce - minulé časy, časové údaje 6. - HK - motivační dopis, životopis - zvací dopis, přijímací pohovor, první den ve firmě 7. - oddělení a pozice, úkoly a zaměření, zapracování a zaškolení - infinitiv s zu 8. - E-Learning HK - motivační dopis, životopis - podmiňovací způsob 9. - HK - pozvánka, děkovný dopis - ze života podniku a zaměstnanců 10. - E-learning HK - pozvánka, děkovný dopis - povýšení, přeložení, odchod do důchodu 11. - školení a další vzdělávání - činný a trpný rod 12. - historie firmy, založení firmy - jubilea - vztažné věty 13. - opakování - test, evaluace Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| využít znalosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
| rozlišovat tvary konjunktivu II |
| vyjmenovat temporální a lokální přeložky |
| rozlišovat spojky uvozující hlavní a vedleší věty |
| rozlišit tvary pasiva |
| rozlišit zvratná slovesa |
| rozlišovat tvary minulých časů - préteritum a perfektum |
| rozlišit skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
| napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
| shrnout informace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu |
| vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
| analyzovat hlavní myšlenky týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase |
| stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
| popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat základní terminologii hospodářského jazyka |
| rozlišovat skloňování přídavných jmen ve všech tvarech |
| rozlišovat minulé časy |
| rozlišit tvary konjunktivu II v mluveném a písemném projevu |
| rozlišovat vztažné věty |
| rozlišit tvary trpného rodu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| odpovědět na nabídku práce |
| zpracovat potřebné doklady k přijímacímu pohovoru |
| aktivně se účastnit diskuzí |
| prezentovat své názory a řešit skupinové úkoly |
| napsat motivační dopis a životopis |
| prezentovat se u přijímacího pohovoru |
| zpracovat formální obchodní dopis, email |
| napsat pozvánku |
| stylizovat děkovný dopis |
| představit historii firmy |
| vysvětlit oddělení a pozice, úkoly ve firmě |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER, Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER,Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008. ISBN 978-80-7358-098-8.
-
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
|