|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. - Práce s přístroji 2. - Povolání, činnosti, pozice, nástroje 3. - Infinitivní vazba s zu a bez zu, vazby podstatných jmen, vedlejší věty účelové 4. - Běžný pracovní den 5. - Vybavení kanceláře, psací stůl 6. - Zvratná slovesa 7. - Podmiňovací způsob würde+infinitiv 8. - Předložky se 3. a 4. pádem, podmiňovací způsob II. 9. - Plánování schůzek 10.- Stupňování přídavných jmen a příslovcí 11. - Založení firmy, otevření obchodu a pobočky, 12. - Argumentace a výměna názorů 13. - opakování, test, evaluace Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE. Studenti předmětu mají k dispozici e-learningový program NC6W. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| využít znalosti odpovídající předmětu UJP/NC5W |
| využít znalosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
| rozlišovat minulé časy |
| rozlišit tvary konjunktivu II v mluveném a písemném projevu |
| rozlišovat vztažné věty |
| rozlišit tvary trpného rodu |
| rozlišovat skloňování přídavných jmen ve všech tvarech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
| napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
| vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
| shrnout informace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu |
| shrnout hlavní myšlenky týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase |
| stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
| napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat základní terminologii odborného jazyka |
| rozlišovat věty vedlejší v mluveném projevu |
| vyjmenovat bezpečnostní zásady na pracovišti |
| rozlišovat v psaném i mluveném projevu vztažné věty, pasiv a konjunktiv |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat osvojenou slovní zásobu do reálných komunikačních situací |
| vyhledat podstatné informace v textu z oblasti pracovního života |
| napsat obchodní poptávku, nabídku |
| prezentovat firmu na veletrhu |
| popsat produkt a služby |
| vhodně reagovat na obchodní telefonáty |
| shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem odborného textu z oblasti pracovního života |
| vysvětlit svou absenci na pracovišti např. z důvodu návštěvy lékaře |
| popsat strukturu firmy a její oddělení |
| vyřídit proces objednávky |
| vyřídit stížnost a reklamaci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| E-learning, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| E-learning, |
| Diskuse, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Písemná zkouška, |
| demoinst |
| Praktická zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENK. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008. ISBN 978-80-7358-098-8.
-
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
|