Vyučující
|
-
Žegklitz Karel
-
Vágnerová Renáta, Mgr.
-
Drechslerová Patricie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden - uvedení do sylabu předmětu - hospodářská korespondence (HK) - německý obchodní dopis, email 2. týden - E-Learning HK - německý obchodní dopis, email - užití minulých časů - HK: inzeráty, nabídky pracovního místa 3. týden - HK: motivační dopis, životopis - E-Learning k probraným kapitolám HK - přijímací pohovor, profesní plány 4. týden - E-Learning k probraným kapitolám HK - stuktura firmy, kompetence ve firmě 5. týden - absence na pracovišti - systémy zdravotního pojištění v D-A-CH zemích - vedlejší věty 6. týden - plánování, schůzky, telefonní hovory - HK: pozvánka, děkovný dopis - infintivní konstrukce 7. týden - obchodní komunikace, - Konjunktiv II 8. týden - leasinngová smlouva - infinitivní věty 9. týden - bankovní převody, bilance, výsledky - passiv 10. týden - personální management - vyjádřování přání, cílů, předsevzetí - pracovní doba, druhy příjmů 11. týden - komunikace uvnitř firmy - pracovně - právní podmínky a vztahy na pracovišti, profesní vlastnosti 12. týden - opakování, test 13. týden - prezentace firmy - evaluace Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou na Courseware
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat jazykové znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
rozlišit různé slovesné časy pro vyjádření časové posloupnosti, např. kombinace préterita a plusquamperfekta |
přiřadit předložková spojení pro vyjádření časových vztahů |
rozlišit příčestí přítomné či minulé |
rozlišit souřadná i podřadná souvětí (spojky např. und, aber, oder, darum, trotzdem, weil, dass, wenn, als, ob, obwohl, seitdem, so, dass) |
rozlišit příčinné souvislosti v souvětích se spojkami denn, darum, weil, da |
rozlišit přímou a nepřímou řeč |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledat imformace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu |
vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
využívat jazykové znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
shrnout hlavní myšlenky složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru |
komunikovat plynule a spontánně |
napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat |
vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit hlavní znaky odborného hospodářského textu |
rozlišovat slovní zásobu z oblasti struktury firmy, firemní kultury a podpory zákazníků |
Odborné dovednosti |
---|
napsat pozvánku a děkovný dopis |
prezentovat firmu |
klást dotazy v rámci profesně zaměřené komunikace a reagovat na ně |
aktivně se účastnit diskuzí |
prezentovat své názory |
napsat formální obchodní dopis, email |
napsat motivační dopis a životopis |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER, Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Lehrbuch. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER,Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
EISMANN, V. Erfolgreich in der geschäftlichen Korrespondenz. Berlin, Cornelsen Verlag, 2010. ISBN 978-3-06-020325-3.
-
MÜLLER, Annette; SCHLÜTER, Sabine. Im Beruf. München: Hueber Verlag, 2013. ISBN 978-3-19-101190-1.
-
NEKOVÁŘOVÁ, A.; FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch Neu. Plzeň: FRAUS, 2009. ISBN 978-80-7238.
-
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008.
-
Rohrer Hans Heinrich, Schmidt Carsten. Kommunizieren im Beruf. Langenscheidt München, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.
-
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
-
Wergen, Josef; Wörner, Annette. Im Griff Bürokommunikation Deutsch : [Sicher formulieren in Briefen, E-Mails und am Telefon]. Klett Verlag, 2006. ISBN 3-12-561161-X.
|