Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Motivace ke studiu. Studium na univerzitě 2. Povolání ve zdravotnictví 3. V nemocnici 4. Na oddělení v nemocnici 5. Na příjmu 6. Anamnéza. Dokumentace 7. V ordinaci 8. Vyšetření 9. Zdravotní potíže. Nemoci 10. Lidské tělo, První pomoc 11. Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR |
správně ovládat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
Odborné dovednosti |
---|
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium |
jednoduchým způsobem popisovat a vyprávět o každodenních tématech a činnostech |
získat základní informace o osobách, čase, místě apod. |
shrnout smysl krátkých jednoduchých sdělení |
vyhledat informace v jednoduchých adaptovaných textech |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
používat adekvátně slovní zásobu týkající se probíraných témat - viz obsah |
pojmenovat části lidského těla |
Odborné dovednosti |
---|
jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí |
popsat jednotlivé části nemocnice |
podat správné informace pacientovi |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potížích (současné i dřívější) |
telefonicky dojednat termín |
vyhledávat informace ve zdravotnické dokumentaci |
popsat různé vyšetřovací metody |
vyplňovat anamnestický dotazník |
pojmenovat lidské tělo |
klást dotazy týkající se profesně zaměřené komunikace |
shrnout informace v jednoduchých textech se zdravotnickou tématikou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Firnhaber-Sensen,U., Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Formánková, Kahounová, Megger. Němčina pro zdravotnické profese 1.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|