Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Ošetřovatelský proces 2. Komunikace s pacientem (přání, stížnosti, pokyny) 3. Vyšetření pacienta. Odběr krve 4. Měření (krevní tlak, teplota, puls) 5. Péče o těhotnou ženu 6. Péče o pacienta před operací a po operaci 7. Na porodním sále. Po porodu 8. Prezentace 9. Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Studium textů, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
rozlišovat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
pojmenovat části lidského těla |
ovládat základní slovní zásobu týkající se probíraných témat v rámci kurzu NFZS1 |
Odborné dovednosti |
---|
jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí |
popsat jednotlivé části nemocnice |
podat správné informace pacientovi |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější) |
dát pacientovi důležité informace |
telefonicky dojednat termín |
vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci a vyplnit anamnestický dotazník |
popsat různé vyšetřovací metody |
pojmenovat lidské tělo |
shrnout smysl jednoduchých sdělení v rámci profesně zaměřené komunikace |
vyhledat informace v jednoduchých textech se zdravotnickou tématikou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat adekvátní slovní zásobu k tématům, které se vztahují ke studovanému oboru |
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných témat - viz obsah |
ovládat stylistické prostředky při formulování životopisu a motivačního dopisu |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s pacienty ve zdravotnicky zaměřených oblastech (vyšetření, reakce na přání, vysvětlení, doporučení) |
využívat své nabyté znalosti v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru |
popsat náplň práce na svém oddělení |
sdělit pacientovi základní informace v rámci předoperační a pooperační péče |
jednoduše popsat své budoucí uplatnění |
popsat program studia zdravotnických oborů a budoucí uplatnění v praxi |
vyhledat informace v jednoduchých autentických textech se zdravotnickou tématikou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Doležalová, M. Gynäkologie und Geburtshilfe. Hradec Králové, 1999.
-
Firnhaber-Sensen,U.,Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Formánková E. Němčina pro sestry.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|