Předmět: Němčina pro FPE (zkouška)

« Zpět
Název předmětu Němčina pro FPE (zkouška)
Kód předmětu UJP/NPA
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vágnerová Renáta, Mgr.
  • Hosnedlová Martina, Mgr.
Obsah předmětu
1. Begegnungen. Tipps für einen Neustart. 2. Begegnungen. Ein interkulturelles Rollenspiel. 3. An die Arbeit. Jobs für morgen. 4. An die Arbeit. Stellenagebote, Bewerbungen. Vorstellungsgespräch. 5. Alles im Wandel. Veränderungen, Verhalten, eigene Meinung. 6. Alles im Wandel. Verbesserungsvorschläge. Zweifel, Zustimmung. 7. Lass uns reden. Online kommunizieren. 8. Lass uns reden. Kummunikationsverhalten. 9. Technik. Meldungen. Technische Erfindungen. 10. Technik. Gamifikation. Programme planen. 11. Präsentationen des Projektes. 12. Präsentationen des Projektes. 13. Zusammenfassung. Evaluation

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 12 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
rozlišit plusguamperfektum
rozlišit vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während"
rozpoznat párové spojky
rozlišovat skloňování adjektiv
rozlišovat pasiv v přítomném čase, préteritu, perfektu a s modálním slovesem
rozlišovat zpodstatnělá adjektiva
rozlišovat užití particip I, II
Odborné dovednosti
charakterizovat mezilidské vztahy
správně strukturovat text
aktivně diskutovat o aktuálních problémech
hovořit o svých plánech do budoucna
analyzovat texty studovaného oboru
jednoduše popsat řadu situací v rámci známých témat a vyprávět příběh
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat výrazy spojené s VS studiem
vyjmenovat technologie používané ve výuce
charakterizovat používání videí ve výuce
identifikovat výrazy spojené se specifickými potřebami dětí
vysvětlit metodu CLIL
identifikovat výrazy spojené s hodnocením
rozlišit výukové systémy v německy mluvících zemích
Odborné dovednosti
správně popsat VŠ výukový systém, svůj studijní obor
vytvořit projekt na zadané téma
připravit exkurzi pro studenty svého studijního oboru
adekvátně se vyjádřit o současných problémech ve školství
vytvořit jednoduchý výukový plán s metodou CLIL
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Kooperativní výuka,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Projektová výuka,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Formativní hodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Formativní hodnocení,
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Denger,S., Koithan,U., Schmitz,H., Sieber, T. Kontext B2.1 - Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart, 2022. ISBN 9783126053402.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr