Vyučující
|
-
Hosnedlová Martina, Mgr.
-
Vágnerová Renáta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 1. lekce - Představování. Genitiv podstatných jmen. Perfektum - opakování. 2. týden: 1. lekce - Volný čas. Aktivity ve volném čase. Vedlejší věta s "weil". 3. týden: 2. lekce - Život ve škole. Préteritum modálních sloves. 4. týden: 2. lekce - Typy škol v Německu. Shrnutí skloňování určitého a neurčitého členu, přivlastňovacích zájmen a zájmena "kein". 5. týden: 3. lekce - Média. Srovnávání. Stupňování adjektiv. 6. týden: 3. lekce - Filmy. Kino. Vedlejší věty s "dass". 7. týden: 4. lekce - Průběžný test. Vyjadřování pocitů. Vedlejší věta s "wenn". 8. týden: 4. lekce - Přání. Poděkování. Zvratná slovesa. 9. týden: 5. lekce - Život ve městě. Přijímací pohovor. Adjektiva po členu určitém. 10. týden: 5. lekce - Na úřadě. V Bance. Předložky "ohne, mit". Konjunktiv II. "könnte". 11. týden: 6. lekce - Pracovní činnosti. Služební cesta. Adjektiva po členu neurčitém. 12. týden: 6. lekce - Telefonování. Sloveso "werden". 13. lekce: Opakování. Zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat předožky s dativem a akuzativem |
rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
rozlišovat časování modálních sloves |
rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
Odborné dovednosti |
---|
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury |
shrnout informace v krátkých, jednoduchých textech |
jednoduchým způsobem pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem i pomocí minulého času |
popsat byt a jeho okolí |
jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
shrnout informace o ubytování a cestování |
informovat o ročních obdobích a počasí |
jednoduše popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
vyjmenovat části lidského těla |
pojmenovat základní druhy oblečení |
zjistit nebo předat informace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve věte |
rozlišit tvary slovesa "werden" |
rozlišovat genitiv podstatných jmen |
rozlišovat zvratná slovesa |
rozlišovat Konjunktiv II. "könnte" |
rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém |
Odborné dovednosti |
---|
popřát k významným životním jubileům |
reagovat na pozvání k různým příležitostem |
představit sebe a členy rodiny |
vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy |
popsat aktivity ve volném čase |
vyjmenovat druhy médií |
popsat činnosti na úřadě, v bance |
vyjmenovat typy škol v Německu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.
|