Předmět: Němčina pro FPE 4

« Zpět
Název předmětu Němčina pro FPE 4
Kód předmětu UJP/NPE4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vágnerová Renáta, Mgr.
  • Hosnedlová Martina, Mgr.
Obsah předmětu
1. týden: 7. lekce - Veřejná doprava. Nepřímé otázky. 2. týden: 7. lekce - Popis cesty. Předložky místa. 3. týden: 8. lekce - Učení. Zkoušky. Konjunktiv II - "sollte". 4. týden: 8. lekce - Prezentace. Tázací zájmeno "was für ein?" 5. týden: 9. lekce - Druhy sportů. Věty s "deshalb, trotzdem" 6. týden: 9. lekce - Vyjadřování nadšení, naděje, zklamání. Slovesa s dativem, akusativem 7. týden: 10. lekce - Bydlení. Předložky se 3. a 4. pádem. 8. týden: 10. lekce - Inzeráty k tématu bydlení, stěhování. Vedlejší věty s "als", "wenn". 9. týden: 11. lekce - Volný čas. Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv". 10. týden: 11. lekce - Přání, plány, rady. Slovesné předložkové vazby. Zájmenná příslovcey. 11. týden: 12. lekce - Zábava - festivaly. Zájmena "man, jemand, niemand". 11. týden: 12. lekce - Umění - hudba, malování. Vztažné věty, vztažná zájmena. 13. týden: Opakování. Zápočtový test.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 8 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí
rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen
rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre"
vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass"
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve větě
rozlišit tvary slovesa "werden"
rozlišovat genitiv podstatných jmen
rozlišovat zvratná slovesa
rozlišovat Konjunktiv II. "könnte"
rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém
Odborné dovednosti
popřát k významným životním jubileím
reagovat na pozvání k různým příležitostem
představit sebe a členy rodiny
vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány
představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy
popsat aktivity ve volném čase
vyjmenovat druhy médií
popsat činnosti na úřadě, v bance
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozlišovat nepřímé otázky
rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami
rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět s "als", "wenn"
vyjmenovat předložky místa
rozlišovat tázací zájmena "was für ein?"
rozlišit slovosled ve větě s "deshalb, trotzdem"
rozlišovat vztažné věty a vztažná zájmena
rozlišovat Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv"
rozlišovat zájmena "man, jemand, niemand"
Odborné dovednosti
popsat volnočasové aktivity
vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách
vyjádřit svůj postoj k médiím
jednoduše vyjádřit svůj názor, nadšení, zklamání
shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií
napsat krátkou esej na probírané téma
vyjádřit svůj postoj k umění
popsat jednoduše možnosti bydlení
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Test,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
  • Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
  • Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
  • Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr