Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: 1. lekce - Dovolená. V cestovní kanceláři. Infinitiv s "zu". 2. týden: 1. lekce - Cíle dovolené v Německu. Vedlejší věta s "da/weil, obwohl". 3. týden: 2. lekce - Nakupování. Reklamace. Sloveso "lassen" a infinitiv. Vyjadřování důsledku. 4. týden: 2. lekce - Technika a přístroje. Reklama. Genitiv. Předložky s genitivem. 5. týden: 3. lekce - Životní události. Préteritum. 6. týden: 3. lekce - Vyjadřování zdvořilosti. Chování dříve a dnes. Časové údaje - předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." 7. týden: 4. lekce - Pracovní rozhovory. Hledání práce. Motivační dopis. Konjunktiv II. 8. týden: 4. lekce - Inzeráty k práci. Přijímací pohovor. Zájmena a zájmenná příslovce. 9. týden: 5. lekce - Životní prostředí. Komparativ a Superlativ přídavných jmen. 10. týden: 5. lekce - Počasí v D-A-CH zemích. Účelové věty s "damit" a "um ... zu". 11. týden: 6. lekce - Plány, rady. Futur I. n-deklinace. 11. týden: 6. lekce - Představy o budoucnosti, očekávání. Vztažné věty. 13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat nepřímé otázky |
rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět s "als", "wenn" |
vyjmenovat předložky místa |
rozlišovat tázací zájmena "was für ein?" |
rozlišit slovosled ve větě s "deshalb, trotzdem" |
rozlišovat vztažné věty a vztažná zájmena |
rozlišovat Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv" |
rozlišovat zájmena "man, jemand, niemand" |
Odborné dovednosti |
---|
jednoduše vyjádřit názor, argumenty a námitky |
popsat volnočasové aktivity |
vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
vyjádřit svůj postoj k médiím |
jednoduše vyjádřit svůj názor, nadšení, zklamání |
shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií |
napsat krátkou esej na probírané téma |
vyjádřit svůj postoj k umění |
popsat jednoduše možnosti bydlení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit n-deklinaci |
rozlišovat pravidelné a nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií |
rozlišit infinitivní konstrukce s "zu" |
přiřadit správný tvar vztažného zájmena ve vedlejší větě |
rozlišit použití spojek "da/weil, obwohl" ve větě vedlejší |
rozlišit předložky s genitivem |
rozlišovat minulý čas - préteritum |
rozlišit časové předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." |
přiřadit správné spojky do vedlejších vět účelových |
Odborné dovednosti |
---|
napsat esej na probírané téma |
hovořit o různých událostech v minulosti |
vyjádřit své pocity, přání, názory, námitky |
diskutovat o osobních a pracovních vztazích |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
hovořit o technice a přístrojích |
hovořit s lékařem o zdravotních problémech |
diskutovat o zvycích v nakupování |
napsat motivační dopis |
diskutovat o pracovních inzerátech a přijímacím pohovoru |
hovořit o životním prostředí |
vyjádřit plány a představy o budoucnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Kursbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607172-7.
-
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Übungsbuch. Stuttgart, 2023. ISBN 978312607173.
|