Vyučující
|
-
Vágnerová Renáta, Mgr.
-
Žegklitz Karel
|
Obsah předmětu
|
1. Struktura firmy, oddělení, kompetence 2. Vytváření obchodních kontaktů, druhy diskusí 3. Komunikace se spolupracovníky uvnitř firmy 4. Smalltalk, vyváření osobních kontaktů se spolupracovníky 5. Plánování obchodních schůzek, povinnosti vůči nadřízenému 6. Telefonická komunikace, její specifika 7. Příčiny nedorozumění v interní komunikaci 8. Příjem, vyřízení, zprostředkování telefonátů 9. Řešení konfliktů na pracovišti 10. Sběr, předávání informací uvnitř firmy 11. Vytvoření a vedení projektového týmu, rozdělení kompetencí 12. Exkurze do firmy 13. Test, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti odpovídající předmětu UJP/NST6 nebo mít velmi dobrou znalost německého jazyka - dle SERR úroveň B1/B2 |
prokázat znalosti odpovídající předmětu UJP/NST6 nebo mít velmi dobrou znalost německého jazyka - dle SERR úroveň B1/B2 |
Odborné dovednosti |
---|
napsat abstrakt a krátkou esej |
připravit si a přednést prezentaci |
napsat abstrakt a krátkou esej |
představit svou profesi a pracoviště |
připravit si a přednést prezentaci |
napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
účastnit se pohovoru |
napsat formální a neformální email |
vést diskusi |
představit svou profesi a pracoviště |
napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
účastnit se pohovoru |
napsat formální a neformální email |
vést diskusi |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit slovní zásobu z oblasti profesního telefonování |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat komunikační prostředky při řešení konfliktů na pracovišti |
rozlišovat komunikační prostředky při řešení konfliktů na pracovišti |
vyjmenovat pravidla při vytváření projektového týmu uvnitř firmy |
vyjmenovat pravidla při vytváření projektového týmu uvnitř firmy |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací |
komunikovat se spolupracovníky uvnitř firmy |
přijmout, vyřídit obchodní telefonát |
vyřešit konflikt na pracovišti |
vytvořit a vést projektový tým |
rozdělit kompetence na pracovišti |
vysvětlit strukturu firmy |
aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Eismann, V. Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro. Berlin, Cornelsen Verlag, 2008. ISBN 978-3-06-020265-2.
-
Eismann, V. Erfolgreich in Besprechungen. ISBN 978-3-06-020264-5.
-
Kaufmann, Susan; Rohrmann, Lutz; Szablewski-Çavuş, Petra. Orientierung im Beruf. Berlin : Langenscheidt, 2008. ISBN 978-3-468-49169-6.
-
Linthout,G.;Buscha,A. Geschäftskommunikation. Verhandlungssprache. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
-
Rohrer,H.;Schmidt,C. Kommunizieren im Beruf. Berlin, Langenscheidt KG, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.
|