Předmět: Němčina ve strojírenské firmě 2

« Zpět
Název předmětu Němčina ve strojírenské firmě 2
Kód předmětu UJP/NSF2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vágnerová Renáta, Mgr.
Obsah předmětu
1. Komunikační prostředky při telefonátech vně firmy 2. Fáze, příjem, průběh telefonátů od zákazníků a partnerů firmy 3. Domlouvání, potvrzení obchodní schůzky 4. Vyřizování stížnosti, telefonická urgence 5. Záznamník - zanechání zprávy a její následné vyřízení 6. Přijetí obchodního partnera ve firmě 7. Péče o zákazníka 8. Práce v zahraniční pobočce 9. Příprava a průběh obchodního jednání 10. Obchodní jednání na úrovni dodavatel - zákazník 11. Obchodní nabídka, objednávka - její přijetí, zpracování 12. Rezervace služební cesty 13. Test, prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 20 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
prokázat znalosti odpovídající předmětu UJP/NSF1 nebo velmi dobrou znalost německého jazyka - dle SERR úroveň B2
rozlišit slovní zásobu z oblasti profesního telefonování
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi
rozlišovat komunikační prostředky při řešení konfliktů na pracovišti
Odborné dovednosti
komunikovat se spolupracovníky uvnitř firmy
přijmout, vyřídit obchodní telefonát
vyřešit konflikt na pracovišti
vytvořit a vést projektový tým
rozdělit kompetence na pracovišti
aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací
vysvětlit strukturu firmy
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozlišovat komunikační prostředky při profesních telefonátech
rozlišit slovní zásobu z oblasti obchodního jednání
rozlišovat jazykové prostředky k zajištění služební cesty
vyjmenovat pravidla pro práci v zahraniční pobočce
Odborné dovednosti
aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací
domluvit obchodní schůzku
vést obchodní jednání
vyřídit proces objednávky, stížnost
rezervovat služební cestu
zodpovídat dotazy zákazníka
přijmout obchodní telefonáty, zanechat zprávu na záznamníku
vyjednávat s dodavatelem
odpovědět na obchodní poptávku adekvátní nabídkou
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Skupinová výuka,
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Samostudium,
Cvičení (praktické činnosti),
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Samostudium,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Eismann, V. Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro. Berlin, Cornelsen Verlag, 2008. ISBN 978-3-06-020265-2.
  • Eismann, V. Erfolgreich in Verhandlungen. Berlin, Cornelsen Verlag, 2006. ISBN 978-3-06-020262-1.
  • Guenat,G.;Hartmann,P. Deutsch für das Berufsleben. Stuttgart. ISBN 978312675725-6.
  • Guenat,G.;Hartmann,P. Deutsch für das Berufsleben. Stuttgart. ISBN 978312675726-3.
  • Kaufmann, Susan; Rohrmann, Lutz; Szablewski-Çavuş, Petra. Orientierung im Beruf. Berlin : Langenscheidt, 2008. ISBN 978-3-468-49169-6.
  • Linthout,G.;Buscha,A. Geschäftskommunikation. Verhandlungssprache. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
  • Rohrer,H.;Schmidt,C. Kommunizieren im Beruf. Berlin, Langenscheidt KG, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr