Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Komunikační prostředky při telefonátech vně firmy 2. Fáze, příjem, průběh telefonátů od zákazníků a partnerů firmy 3. Domlouvání, potvrzení obchodní schůzky 4. Vyřizování stížnosti, telefonická urgence 5. Záznamník - zanechání zprávy a její následné vyřízení 6. Přijetí obchodního partnera ve firmě 7. Péče o zákazníka 8. Práce v zahraniční pobočce 9. Příprava a průběh obchodního jednání 10. Obchodní jednání na úrovni dodavatel - zákazník 11. Obchodní nabídka, objednávka - její přijetí, zpracování 12. Rezervace služební cesty 13. Test, prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti odpovídající předmětu UJP/NSF1 nebo velmi dobrou znalost německého jazyka - dle SERR úroveň B2 |
rozlišit slovní zásobu z oblasti profesního telefonování |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat komunikační prostředky při řešení konfliktů na pracovišti |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat se spolupracovníky uvnitř firmy |
přijmout, vyřídit obchodní telefonát |
vyřešit konflikt na pracovišti |
vytvořit a vést projektový tým |
rozdělit kompetence na pracovišti |
aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací |
vysvětlit strukturu firmy |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat komunikační prostředky při profesních telefonátech |
rozlišit slovní zásobu z oblasti obchodního jednání |
rozlišovat jazykové prostředky k zajištění služební cesty |
vyjmenovat pravidla pro práci v zahraniční pobočce |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací |
domluvit obchodní schůzku |
vést obchodní jednání |
vyřídit proces objednávky, stížnost |
rezervovat služební cestu |
zodpovídat dotazy zákazníka |
přijmout obchodní telefonáty, zanechat zprávu na záznamníku |
vyjednávat s dodavatelem |
odpovědět na obchodní poptávku adekvátní nabídkou |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Eismann, V. Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro. Berlin, Cornelsen Verlag, 2008. ISBN 978-3-06-020265-2.
-
Eismann, V. Erfolgreich in Verhandlungen. Berlin, Cornelsen Verlag, 2006. ISBN 978-3-06-020262-1.
-
Guenat,G.;Hartmann,P. Deutsch für das Berufsleben. Stuttgart. ISBN 978312675725-6.
-
Guenat,G.;Hartmann,P. Deutsch für das Berufsleben. Stuttgart. ISBN 978312675726-3.
-
Kaufmann, Susan; Rohrmann, Lutz; Szablewski-Çavuş, Petra. Orientierung im Beruf. Berlin : Langenscheidt, 2008. ISBN 978-3-468-49169-6.
-
Linthout,G.;Buscha,A. Geschäftskommunikation. Verhandlungssprache. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
-
Rohrer,H.;Schmidt,C. Kommunizieren im Beruf. Berlin, Langenscheidt KG, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.
|