Vyučující
|
-
Hosnedlová Martina, Mgr.
-
Žegklitz Karel
|
Obsah předmětu
|
1. Studium an der Universität, über die erreichte Bildung sprechen 2. Technische Berufe 3. Mathematik, Einheiten und Größen, Vergleichen von Objekten 4. Geometrie, Gegenstände beschreiben und charakterisieren, Körper 5. Technische Werkstoffe, Gliederung, Vergleichen, Vorteile und Nachteile nennen 6. Wichtige Nicht-Eisen-Metalle, Eigenschaften 7. Eisen - Roheisengewinnung, Stahl - Stahlerzeugung 8. Fertigungstechnik, Einteilung der Fertigungsverfahren, Handwerkzeuge 9. Urformen, Umformen 10. Trennen I, Trennen II 11. Industrieroboter 12. Sicherheitszeichen, Sicherheit am Arbeitsplatz 13. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
shrnout smysl krátkých jednoduchých sdělení |
vyhledat informace v jednoduchých adaptovaných textech |
Odborné dovednosti |
---|
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium |
jednoduše mluvit o běžných každodenních tématech a činnostech |
získat základní informace o osobách, čase, místě apod. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
vyhledat informace v jednoduchých sdělení v rámci probíraných témat |
stupňovat přídavná jména |
skloňovat přídavná jména |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit minulý čas probíraných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat početní operace |
popsat vlastnosti jednotlivých materiálů |
vysvětlit fungování vysoké pece |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Kleinert, R. Ökologie. Mentor Verlag, München, 1998.
-
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Svobodová, H., Šabacký, L. Němčina pro techniky. Plzeň, 2013.
-
Wieser, Josef. Ökologie : oberstufentexte. Troisdorf : Verlag Liebaug-Dartmann, 1988. ISBN 3-922989-06-3.
-
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
|