Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Arbeit und Beruf 2. Studium an der technischen Fakultät, technische Berufe, Karrieremöglichkeiten 3. Energie aus fossilen Quellen 4. Energie in der modernen Welt. Technik und Umwelt. Energie aus Wasserkraft 5. Regenerative Energiequellen 6. Kernenergie, Risiken der Kernenergie 7. Solarenergie 8. Elektronische Korrespondenz, formelle und private E-Mails, Struktur einer E-Mail 9. Einen offiziellen Brief schreiben, sich einen Termin verabreden, sich telefonisch bewerben 10. Beschwerdebrief, Bedingungen und Wünsche formulieren 11. Probleme am Arbeitsplatz benennen, problematischer Arbeitsablauf 12. Technische Skizzen, Statistik und Grafik kommentieren, Interpretation von Tabellen 13. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 34 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat dostatečně rozvinutou slovní zásobu dle požadované úrovně |
Odborné dovednosti |
---|
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat problém a navrhnout jednoduché řešení |
správně reagovat ve většině situacích, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci |
napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit trpný rod s modálními slovesy |
tvořit minulý čas u nově probíraných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat vliv techniky na životní prostředí |
vysvětlit podstatu ekologického inženýrství |
popsat funkci tepelné, vodní, jaderné a solární elektrárny |
domluvit telefonicky schůzku |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
vyhledat informace ve většině sdělení v rámci probíraných témat |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
napsat oficiální dopis |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Svobodová, H., Šabacký, L. Němčina pro techniky. Plzeň, 2013.
-
Vedralová, Hana. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. Praha, 2001.
-
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
|