Vyučující
|
-
Hosnedlová Martina, Mgr.
-
Žegklitz Karel
|
Obsah předmětu
|
1. Studium an der technischen Fakultät, Karrieremöglichkeiten 2. Wissenschaft und Forschung in der technischen Praxis 3. Haushaltsgeräte, Funktionen von Geräten, Bedienungseinleitung, Sicherheit 4. Das Gerät in Betrieb nehmen, Gebrauchsanweisungen, Arbeitsablauf 5. Kühlschrank, Waschmaschine, Mikrowellenherd 6. Computer 7. Computer und Menschen, Sicherheit am Arbeitsplatz, Instruktionen geben, Warnungen, Probleme ansprechen 8. Handy, Computerspiele, moderne Medien 9. Realisierung von einem Experiment, Instruktionen, Ratschläge und Empfehlungen 10. Bewerbung, Vorstellungsgespräch, Anschreiben, über Arbeitssuche sprechen, über die eigene Person sprechen 11. Eine neue Arbeitsstelle antreten, Orientierung in der neuen Firma, Ortsangaben, berufliche Telefongespräche 12. Technische Skizzen, Statistik und Grafik kommentieren, Interpretation von Tabellen 13. Test Studenti předmětu NST6 mají k dispozici e-learningový program NST6. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat slovní zásobu v oblasti práce, pracovního pohovoru, pracovní korespondence |
ovládat rozvinutou slovní zásobu požadované úrovně |
Odborné dovednosti |
---|
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
účastnit se plynule a spontánně rozhovoru |
zapojit se do diskuse o známých (např. pracovních) tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory |
vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení |
napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
napsat formální a neformální email |
analyzovat hlavní myšlenky složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
používat vazbu um+zu |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit trpný rod s modálními slovesy |
tvořit minulý čas u probíraných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat svoji bakalářskou, popř. diplomovou práci |
popsat účel použití domácích spotřebičů |
popsat využití nových médií a technologií |
reagovat v rámci pracovního pohovoru |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
analyzovat sdělení v rámci probíraných témat a témat s nimi souvisejících |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
napsat žádost o pracovní místo |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Becker N. Metall- und Elektroberufe. Max Hueber Verlag, München, 1984. ISBN 3-19-001290-3.
-
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Svobodová, H., Šabacký, L. Němčina pro techniky. Plzeň, 2013.
-
Vedralová, H. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. ČVUT, Praha, 1997.
-
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
|