|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Představení. Motivace ke studiu 2. Studium na univerzitě 3. Povolání ve zdravotnictví 4. V nemocnici 5. Na oddělení v nemocnici 6. Na příjmu 7. Anamnéza. Dokumentace 8. V ordinaci 9. Zdravotní potíže. Nemoci 10. Lidské tělo 1 11. Lidské tělo 2 12. Systémy lidského těla 13. Základy první pomoci 14. Zápočtový test 15. Evaluace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| ovládat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR |
| správně ovládat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
| představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium |
| jednoduchým způsobem popisovat a vyprávět o každodenních tématech a činnostech |
| získat základní informace o osobách, čase, místě apod. |
| vyhledat informace v jednoduchých adaptovaných textech |
| shrnout smysl krátkých jednoduchých sdělení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
| používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
| používat adekvátně slovní zásobu týkající se probíraných témat - viz obsah |
| pojmenovat části lidského těla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí |
| popsat jednotlivé části nemocnice |
| podat správné informace pacientovi |
| zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potížích (současné i dřívější) |
| telefonicky dojednat termín |
| pracovat se zdravotnickou dokumentací |
| vyplňovat anamnestický dotazník |
| popsat různé vyšetřovací metody |
| vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci v němčině |
| shrnout informace v jednoduchých textech se zdravotnickou tématikou |
| klást dotazy týkající se profesně zaměřené komunikace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Firnhaber-Sensen, U., Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Formánková, Kahounová, Megger. Němčina pro zdravotnické profese 1.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|