Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Studijní programy na FZS. Charakteristika profesí 2. První pomoc 3. Práce záchranáře 4. Metody a cíle fyzioterapie 5. Metody a cíle ergoterapie 6. Radiologický asistent 7. Technika ve zdravotnictví 8. Ochrana veřejného zdraví 9. Žádost o místo 10. Presentace 11. Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
rozlišovat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
ovládat základní slovní zásobu týkající se probíraných témat v rámci kurzu NZ1 |
pojmenovat části lidského těla |
Odborné dovednosti |
---|
jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí |
popsat jednotlivé části nemocnice |
podat správné informace pacientovi |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější) |
dát pacientovi důležité informace |
telefonicky dojednat termín |
vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci a vyplnit anamnestický dotazník |
popsat různé vyšetřovací metody |
shrnout smysl jednoduchých sdělení v rámci profesně zaměřené komunikac |
vyhledat informace v jednoduchých textech se zdravotnickou tématikou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat adekvátní slovní zásobu k tématům, které se vztahují ke studovanému oboru |
ovládat stylistické prostředky při formulování životopisu a motivačního dopisu |
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných témat - viz obsah |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s pacienty ve zdravotnicky zaměřených oblastech (vyšetření, reakce na přání, vysvětlení, doporučení) |
využívat své nabyté znalosti znalostí v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru: nahlásit tísňové volání, formulovat pokyny při zdravotním cvičení, komunikovat s pacienty při terapii, formulovat správně pokyny v rámci radiologie atd. |
jednoduše popsat své budoucí uplatnění |
využívat své nabité znalosti v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru |
popsat program studia zdravotnických oborů a budoucí uplatnění v praxi |
vyhledat informace v jednoduchých autentických textech se zdravotnickou tématikou |
orientovat se v odborných textech daného oboru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Firnhaber-Sensen,U., Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Formánková, Kahounová, Megger. Němčina pro zdravotnické profese 2.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|