|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Studijní programy na FZS. Charakteristika profesí 2. První pomoc 3. Práce záchranáře 4. Metody a cíle fyzioterapie 5. Metody a cíle ergoterapie 6. Radiologický asistent 7. Technika ve zdravotnictví 8. Ochrana veřejného zdraví 9. Žádost o místo 10. Presentace 11. Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| ovládat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
| rozlišovat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
| ovládat základní slovní zásobu týkající se probíraných témat v rámci kurzu NZ1 |
| pojmenovat části lidského těla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí |
| popsat jednotlivé části nemocnice |
| podat správné informace pacientovi |
| zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější) |
| dát pacientovi důležité informace |
| telefonicky dojednat termín |
| vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci a vyplnit anamnestický dotazník |
| popsat různé vyšetřovací metody |
| shrnout smysl jednoduchých sdělení v rámci profesně zaměřené komunikac |
| vyhledat informace v jednoduchých textech se zdravotnickou tématikou |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat adekvátní slovní zásobu k tématům, které se vztahují ke studovanému oboru |
| ovládat stylistické prostředky při formulování životopisu a motivačního dopisu |
| ovládat slovní zásobu týkající se probíraných témat - viz obsah |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat s pacienty ve zdravotnicky zaměřených oblastech (vyšetření, reakce na přání, vysvětlení, doporučení) |
| využívat své nabyté znalosti znalostí v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru: nahlásit tísňové volání, formulovat pokyny při zdravotním cvičení, komunikovat s pacienty při terapii, formulovat správně pokyny v rámci radiologie atd. |
| jednoduše popsat své budoucí uplatnění |
| využívat své nabité znalosti v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru |
| popsat program studia zdravotnických oborů a budoucí uplatnění v praxi |
| vyhledat informace v jednoduchých autentických textech se zdravotnickou tématikou |
| orientovat se v odborných textech daného oboru |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Firnhaber-Sensen,U., Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Formánková, Kahounová, Megger. Němčina pro zdravotnické profese 2.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|