|
Vyučující
|
-
Cinkeová Magdaléna, Mgr.
-
Procházková Jana, Mgr.
-
Hudec Tomáš
|
|
Obsah předmětu
|
1. Gute und schlechte Präsentationen, Erfahrungen 2. Evaluation von Vorträgen, Beschreibung von Diagrammen und Schaubildern 3. Eigene Präsentationen - Teil 1, Redemittel für Einleitung und Schluss 4. Eigene Präsentation - Teil 1, Redemittel für anschließende Diskussion 5. Redemittel für den Hauptteil, Überleitungen 6. Wiederholung Redemittel, Sprechübungen - Aussprache, Betonung, Tempo, Pausen 7. Zwischentest, geschriebene Sprache versus gesprochene Sprache im Wissenschaftskontext 8. Sprachübungen - Nominalstil - Verbalstil, Aktiv - Passiv 9. Sprachübungen - Satzbau 10. Stoffsammlung, Struktur, Titel 11. Regeln für eine Powerpointpräsentation 12. Eigene Präsentationen Teil 1 13. Eigene Präsentationen Teil 2
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů |
| přiměřeně správně rozlišovat běžné gramatické struktury v rámci každodenní konverzace |
| rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů |
| rozlišit základní slovní zásobu z oblasti studovaného oboru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat na běžná i odborná témata |
| porozumět jednodušším odborným textům |
| porozumět jednodušším odborným textům |
| poskytnout informaci, instrukci |
| poskytnout informaci, instrukci |
| vyjádřit přesvědčení, názory |
| vyjádřit přesvědčení, názory |
| domluvit si schůzku |
| využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
| využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace |
| rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
| rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace |
| rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
| rozlišovat verbální a nominální styl |
| rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
| rozlišovat verbální a nominální styl |
| rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit názor a osobní preference |
| popisovat grafy a tabulky |
| express an opinion and personal preference |
| popisovat grafy a tabulky |
| diskutovat k aktuálním tématům |
| analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace |
| diskutovat k aktuálním tématům |
| analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace |
| shrnout pravidla prezentace |
| vhodně argumentovat |
| shrnout pravidla prezentace |
| vhodně argumentovat |
| vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor |
| psát textové útvary se zaměřením na prezentace |
| vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor |
| psát textové útvary se zaměřením na prezentace |
| prezentovat svůj názor a osobní preference |
| prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
| prezentovat svůj názor a osobní preference |
| prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Alberts, Daniel. Intensivtrainer schriftlicher und mündlicher Ausdruck, Mittelpunkt. Klett Verlag, 2009.
-
Alberts.D., Estermann, Ch. Redemittelsammlung, Mittelpunkt. Verlag Klett, 2008.
-
Michňová Eva. Němčina, rétorika, prezentace, komunikace. Grada, 2008.
-
Schlüter, S. Menschen im Beruf - Training Besprechen und Präsentieren. Hueber Verlag. 2018.
|