Vyučující
|
-
Vágnerová Renáta, Mgr.
-
Hosnedlová Martina, Mgr.
-
Žegklitz Karel
|
Obsah předmětu
|
1. Gute und schlechte Präsentationen, Erfahrungen 2. Evaluation von Vorträgen, Beschreibung von Diagrammen und Schaubildern 3. Eigene Präsentationen - Teil 1, Redemittel für Einleitung und Schluss 4. Eigene Präsentation - Teil 1, Redemittel für anschließende Diskussion 5. Redemittel für den Hauptteil, Überleitungen 6. Wiederholung Redemittel, Sprechübungen - Aussprache, Betonung, Tempo, Pausen 7. Zwischentest, geschriebene Sprache versus gesprochene Sprache im Wissenschaftskontext 8. Sprachübungen - Nominalstil - Verbalstil, Aktiv - Passiv 9. Sprachübungen - Satzbau 10. Stoffsammlung, Struktur, Titel 11. Regeln für eine Powerpointpräsentation 12. Eigene Präsentationen Teil 1 13. Eigene Präsentationen Teil 2
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů |
přiměřeně správně rozlišovat běžné gramatické struktury v rámci každodenní konverzace |
rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů |
rozlišit základní slovní zásobu z oblasti studovaného oboru |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat na běžná i odborná témata |
porozumět jednodušším odborným textům |
porozumět jednodušším odborným textům |
poskytnout informaci, instrukci |
poskytnout informaci, instrukci |
vyjádřit přesvědčení, názory |
vyjádřit přesvědčení, názory |
domluvit si schůzku |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace |
rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
rozlišovat verbální a nominální styl |
rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
rozlišovat verbální a nominální styl |
rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
Odborné dovednosti |
---|
vyjádřit názor a osobní preference |
popisovat grafy a tabulky |
express an opinion and personal preference |
popisovat grafy a tabulky |
diskutovat k aktuálním tématům |
analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace |
diskutovat k aktuálním tématům |
analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace |
shrnout pravidla prezentace |
vhodně argumentovat |
shrnout pravidla prezentace |
vhodně argumentovat |
vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor |
psát textové útvary se zaměřením na prezentace |
vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor |
psát textové útvary se zaměřením na prezentace |
prezentovat svůj názor a osobní preference |
prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
prezentovat svůj názor a osobní preference |
prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Alberts, Daniel. Intensivtrainer schriftlicher und mündlicher Ausdruck, Mittelpunkt. Klett Verlag, 2009.
-
Alberts.D., Estermann, Ch. Redemittelsammlung, Mittelpunkt. Verlag Klett, 2008.
-
Michňová Eva. Němčina, rétorika, prezentace, komunikace. Grada, 2008.
-
Schlüter, S. Menschen im Beruf - Training Besprechen und Präsentieren. Hueber Verlag. 2018.
|