Předmět: Španělština A

« Zpět
Název předmětu Španělština A
Kód předmětu UJP/SA
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šimáčková Monika, Mgr.
  • Morozova Hana, M.A.
Obsah předmětu
1. Plány a projekty, ir a + infinitiv, návrh, připomínka, přijetí a odmítnutí 2. Cestování, vyjádření povinnosti, 3. Týdenní rozvrh, Madrid 4. Předpřítomný čas pravidelný a nepravidelný, program a diář 5. Každodenní činnosti, časové údaje, noviny 6. Cestovní ruch, přípravy na cestu 7. Táboření, omluva a výmluva 8. Uspořádání textu a rozšíření informací 9. Rozkazovací způsob. 10. Požadovat a dávat příkazy 11. Telefonní hovory 12. Pozvat a nabídnout, noční život ve Španělsku. 13. Závěrečný test. Zapisování zápočtů.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- rozlišit mužský a ženský rod,
- rozlišit jednotné a množné číslo,
- rozlišit určitý a neurčitý člen
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase,
- vyjmenovat číslovky 0-101,
- rozlišit základní předložky,
- vyjmenovat části dne, dny v týdnu, měsíce, roční období,
- pojmenovat základní potraviny,
-distinguish between definite and indefinite article,
Odborné dovednosti
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině,
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci,
- popsat jednoduchým způsobem věc,
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení,
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se denních činností, vaření,
- reagovat na otázky v rámci daných témat,
- zeptat se na základní informace (rozvrh dne),
- podat informace o čase, místě
Obecné způsobilosti
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- pojmenovat názvy obchodů,
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky,
- pojmenovat základní kuchyňské náčiní,
- pojmenovat typické španělské pochutiny,
- pojmenovat základní součásti města,
- rozlišit tvary předpřítomného času,
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen,
- rozlišit tvary neurčitých zájmen,
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem,
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv,
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv
Odborné dovednosti
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se návyků, nakupování, cestování,
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh,
- podat informace o sociálních vztazích,
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí,
- ptát se na plány a minulost,
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích,
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Cvičení (praktické činnosti),
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • Castro, Francisca. Uso de la gramática espaňola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
  • FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělsky. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
  • Jacobi,C., Melone, E., Menon, L. Gramática en contexto (A1-B2). 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
  • László, Sándor. Conversar es fácil + MP3. Edelsa.. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
  • Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
  • Macíková O., Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I.
  • Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2)- enClaveEle. 2006. ISBN 9788496942493.
  • Prisma, E. Prisma fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (19) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní