Vyučující
|
-
Šimáčková Monika, Mgr.
-
Morozova Hana, M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Plány a projekty, ir a + infinitiv, návrh, připomínka, přijetí a odmítnutí 2. Cestování, vyjádření povinnosti, 3. Týdenní rozvrh, Madrid 4. Předpřítomný čas pravidelný a nepravidelný, program a diář 5. Každodenní činnosti, časové údaje, noviny 6. Cestovní ruch, přípravy na cestu 7. Táboření, omluva a výmluva 8. Uspořádání textu a rozšíření informací 9. Rozkazovací způsob. 10. Požadovat a dávat příkazy 11. Telefonní hovory 12. Pozvat a nabídnout, noční život ve Španělsku. 13. Závěrečný test. Zapisování zápočtů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- vyjmenovat číslovky 0-101, |
- rozlišit základní předložky, |
- vyjmenovat části dne, dny v týdnu, měsíce, roční období, |
- pojmenovat základní potraviny, |
-distinguish between definite and indefinite article, |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci, |
- popsat jednoduchým způsobem věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se denních činností, vaření, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (rozvrh dne), |
- podat informace o čase, místě |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat názvy obchodů, |
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky, |
- pojmenovat základní kuchyňské náčiní, |
- pojmenovat typické španělské pochutiny, |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen, |
- rozlišit tvary neurčitých zájmen, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv |
Odborné dovednosti |
---|
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se návyků, nakupování, cestování, |
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh, |
- podat informace o sociálních vztazích, |
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí, |
- ptát se na plány a minulost, |
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Castro, Francisca. Uso de la gramática espaňola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
FIN. Slovník španělsko - český a česko - španělsky. 2008. ISBN 80-86002-86-1.
-
Jacobi,C., Melone, E., Menon, L. Gramática en contexto (A1-B2). 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
László, Sándor. Conversar es fácil + MP3. Edelsa.. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Lingea. Slovník španělsko - český a česko - španělský. 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Macíková O., Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I.
-
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2)- enClaveEle. 2006. ISBN 9788496942493.
-
Prisma, E. Prisma fusión A1 + A2. Edinumen. 2007. ISBN 9788498480559.
|