Vyučující
|
-
Šimáčková Monika, Mgr.
-
Morozova Hana, M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Pozdravy, představování, abeceda, přechylování. 2. Pravidelná slovesa a sloveso být, mít, číslovky základní 0-20. 3. Osobní údaje, přechylování národnost. 4. Rodina, popis osoby, množné číslo. 5. Umístění předmětů,předložky místa, přivlastňovací zájmena. 6. Denní režim, číslovky do 5000. 7. Průběžný test.Denní aktivity, 8. Práce, studium, neprav. slovesa. 9. Snídaně a časový režim ve Španělsku. 10. Bydlení, řadové číslovky. 11. Nábytek, slovesa hay, estar. 12. Ubytování rezervace. 13. Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Odborné dovednosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Obecné způsobilosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat abecedu, |
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen, |
- rozlišit tvary pravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves SER, TENER, HACER v přítomném čase, |
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen, |
- vyjmenovat číslovky 0-5000, |
- pojmenovat základní předměty ve třídě, |
- pojmenovat základní části domu a kusy nábytku, |
- rozlišit základní předložky, |
- pojmenovat volnočasové aktivity a denní činnosti, |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci, |
- představit sebe i známou osobu, |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smysl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se povolání, rodiny, své osoby, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
- Demonstrace dovedností, - Cvičení (praktické činnosti), - Výuka podporovaná multimédii, - Samostatná práce studentů, - Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Castro, F. Uso de la gramática espaňola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 1 Libro del alumno (3. edice). .
-
Jacobi, C., Melone, E., Menon, L. Gramática en contexto (A1+B2). Edelsa.. 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
László, Sándor. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa. 2011. ISBN 978-84-7711-963-0.
-
Macíková, O., Mlýnková,L. Současné španělštiny 1. díl + 3 audio CD- Computer Press. 2009. ISBN 9788025123935.
-
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2). enClaveEle. 2006. ISBN 9788496942493.
|