Vyučující
|
-
Šimáčková Monika, Mgr.
-
Morozova Hana, M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Volný čas, noční život ve Španělsku. Vyjádření názoru. Hovorový jazyk. 2. Rozkazovací způsob. Vyjádření zdvořilosti. Jídlo. 3. Slovesa ser a estar. Pozdravy. 4. Výrazy pro hodnocení. Zájmena v předmětu přímém a nepřímém. 5. Cestování. Préterito indefinido. 6. Časové údaje. Přípravy na cestu. 7. Životopis. Nepravidelné tvary préterita perfecta. 8. Curriculum vitae. Rozlišení minulých časů préterito perfecto a préterito indefinido. 9. Imperfektum. Srovnání současnosti a minulosti. Škola. 10. Vynálezy. Použití imperfekta. 11. Opakování minulých časů. 12. Závěrečný test. 13. Shrnutí. Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase - rozlišit tvary ukazovacích zájmen - rozlišit tvary blízkého budoucího času - rozlišit tvary préterita perfekta - rozlišit tvary gerundia |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat jednoduchým osobu nebo věc - postihnout hlavní smysl krátkých a jednoduchých sdělení - vyprávět o průběhu dne a trávení volného času - vyjádřit povinnost, návrh, souhlas a nesouhlas - jednoduše popsat rodinu a denní aktivity |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit slovesa ser a estar - identifikovat výrazy pro strukturování příběhu - rozlišit tvar rozkazovacího způsobu - rozlišit časové údaje - rozlišit tvary préterita indefinida - rozlišit tvary imperfekta |
Odborné dovednosti |
---|
- dát radu, příkaz - vyjádřit žádost, - vyprávět příběh s použitím časů préterita perfekt, préterita indefinida a imperfekta - napsat Curriculum Vitae - vyprávět o cestování |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Castro, Francisco. Uso de la gramática espaňola - elemental. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 2 - Libro del alumno (3. edice). .
-
Jacobi,C., Melone, E., Menon, L. Gramática en contexto (A1-B2). 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
Macíková O. - Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I..
-
Palomino, María. Gramática en diálogo + CD audio (A1+A2). enClaveEle. 2006. ISBN 9788496942493.
|