Vyučující
|
-
Morozova Hana, M.A.
-
Šimáčková Monika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Slovní zásoba spojená týkající se školství. 2. Struktura projevu. Příprava argumentace a reakcí. 3. Španělský vzdělávací systém. 4. Opakování použití subjunktivů. Výměna názorů, vyjádření souhlasu a nesouhlasu 5. Studium ve Španělsku. Erasmus a jiná stipendia. Kulturní rozdíly. Hovorové výrazy. 6. Subjunktiv imperfekta. Použití. 7. Prezentace projektů. 8. Časová souslednost. Jak požádat o radu a dát radu shrnutí. Pojištění. 9. Technologie ve výuce. 10. Nepřímá řeč. 11. Vyučovací metody. 12. Metoda CLIL. Vyjádření překvapení, lhostejnosti 13. Prezentace projektů. Hodnocení Pro studenty kurzu je připraven doplňujícími materiál v moodle s informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozlišit tvary indikativu a subjunktivu. Rozlišit tvary subjunktivu perfekta. Rozlišovat tvary gerundia a kondicionálu. Rozlišit účel a příčinu. Rozlišit správně budoucnost v časových větách. Rozlišovat hovorové lexikum. |
Odborné dovednosti |
---|
Správně použít výrazy užívané v korespondenci. Vyjádřit hlavní myšlenku a argumenty psaného článku. Vyprávět příběhy uspořádaným způsobem. Vyjádřit budoucí akce. Vyjádřit radu, doporučení, příkaz a řešení. Prezentovat téma strukturovaným způsobem (ústně nebo písemně). |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Poznat tvar subjunktivu imperfecta. Poznat rozdíl mezi subjunktivem přítomným a subjuntivem imperfekta. Identifikovat výrazy používané při argumentaci. Identifikovat výrazy používané při prezentaci. Identifikovat výrazy používané ve VS prostředí. Rozlišit tvary subjunktivu imperfekta. Rozlišit nepřímou řeč. |
Odborné dovednosti |
---|
Popsat školský systém. Použít výrazy pro argumentaci. Použít výrazy užívané v prezentacích. Vyjádřit vkus a preference vhodným použitím subjunktivu imperfekta Správně používat subjunktivu imperfekta. Převést přímou řeč do nepřímé řeči. Vyjádřit podmínku pomocí infinitivu, indikativu a podmiňovacího způsobu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro de ejercicios / María Ángeles Buendía Perni.. et al.. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro del alumno / Equipo Prisma ; [Isabel Bueso.. et al.]. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
|