Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s obsahem, komunikační aktivity. Opakování minulých časů 2. Slovní zásoba týkající se školství. Struktura projevu. Příprava argumentace a reakcí. 3. Španělský vzdělávací systém. Budoucí časy. 4. Studium ve Španělsku. Erasmus a jiná stipendia. Kulturní rozdíly. Hovorové výrazy. 5. Studenti a učitelé. Výměna názorů, vyjádření souhlasu a nesouhlasu. 6. Opakování použití subjunktivů. 7. Prezentace projektů. 8. Vyjádření podmínky. 9. Vyučovací metody. 10. Metoda CLIL. 11. Vyjádření překvapení, lhostejnosti 12. Nepřímá řeč. 13. Prezentace projektů. Hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozlišit tvary indikativu a subjunktivu. Rozlišit tvary subjunktivu perfekta. Rozlišovat tvary gerundia a kondicionálu. Rozlišit účel a příčinu. Rozlišit správně budoucnost v časových větách. Rozlišovat hovorové lexikum. |
Odborné dovednosti |
---|
Správně použít výrazy užívané v korespondenci. Vyjádřit hlavní myšlenku a argumenty psaného článku. Vyprávět příběhy uspořádaným způsobem. Vyjádřit budoucí akce. Vyjádřit radu, doporučení, příkaz a řešení. Prezentovat téma strukturovaným způsobem (ústně nebo písemně). |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Poznat tvar subjunktivu imperfecta. Poznat rozdíl mezi subjunktivem přítomným a subjuntivem imperfekta. Identifikovat výrazy používané při argumentaci. Identifikovat výrazy používané při prezentaci. Identifikovat výrazy používané ve VS prostředí. Rozlišit tvary subjunktivu imperfekta. Rozlišit nepřímou řeč. |
Odborné dovednosti |
---|
Popsat školský systém. Použít výrazy pro argumentaci. Použít výrazy užívané v prezentacích. Vyjádřit vkus a preference vhodným použitím subjunktivu imperfekta Správně používat subjunktivu imperfekta. Převést přímou řeč do nepřímé řeči. Vyjádřit podmínku pomocí infinitivu, indikativu a podmiňovacího způsobu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 4 - Libro del alumno (3. edice). .
|