Vyučující
|
-
Šimáčková Monika, Mgr.
-
Morozova Hana, M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Volný čas, noční život ve Španělsku. Vyjádření názoru. Hovorový jazyk. 2. Rozkazovací způsob. Vyjádření zdvořilosti. Jídlo. 3. Slovesa ser a estar. Pozdravy. 4. Výrazy pro hodnocení. Zájmena v předmětu přímém a nepřímém. 5. Cestování. Préterito indefinido. 6. Časové údaje. Přípravy na cestu. 7. Životopis. Nepravidelné tvary préterita perfecta. 8. Curriculum vitae. Rozlišení minulých časů préterito perfecto a préterito indefinido. 9. Imperfektum. Srovnání současnosti a minulosti. Škola. 10. Vynálezy. Použití imperfekta. 11. Opakování minulých časů. 12. Závěrečný test. 13. Shrnutí. Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit slovesa ser a estar - identifikovat výrazy pro strukturování příběhu - rozlišit tvar rozkazovacího způsobu - rozlišit časové údaje - rozlišit tvary préterita indefinida rozlišit tvary imperfekta |
Odborné dovednosti |
---|
- Dát radu, příkaz - Vyjádřit žádost, - Vyprávět příběh s použitím časů préterita perfekt, préterita indefinida a imperfekta - napsat Curriculum Vitae Vyprávět o cestování |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary budoucího času ( futuro imperfecto) - identifikovat výrazy pro vyjádření budoucnosti - rozlišit tvary kondicionálu (condicional simple) - rozlišit tvary kladného i záporného rozkazu - rozlišit tvary subjunktivu přítomného - rozlišit tvary předminulého času - rozlišit tvary španělských minulých časů (préterito perfecto, préterito indefinido, imperfecto, plucuamperfecto) |
Odborné dovednosti |
---|
- Vyjádřit plány - Popsat běžnou domácnost - Na přiměřené úrovni vyjádřit podmínku - Správně vytvořit a použít subjunktiv - Popsat jednoduše zdravotní stav - Vyjádřit děj, který se stal před jiným dějem minulým - Použít minulé časy ve vyprávění. - Použít ve větě na přiměřené úrovni subjunktiv |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 2 - Libro del alumno (3. edice). .
-
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
|