Vyučující
|
-
Morozova Hana, M.A.
-
Šimáčková Monika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Opakovaní použití subjunktivu. Oblékání. Móda ve Španělsku. 2. Vztažné věty. Použití oznamovacího způsobu a subjunktivu. Inzeráty. 3. Až - použití subjunktivu v časových větách. Životní etapy. 4. Předložky antes de, después de. Recepty. Slovní zásoba k tématu kuchyně. 5. Vyjádření příčiny děje. Příčinné spojky. Fráze pro vyjádření rozhořčení, rezignace apod. 6. Profesní návyky a zvyklosti. Neformální korespondence: zprávy, e-maily, dopisy. 7. Lidské tělo. Nemoci. Spojovací výrazy používané v argumentaci. 8. Vyjádření účelu a příčiny. Formální dopis. 9. Nakupování. Vyjádření přání. 10. Subjunktiv perfekta. Tvoření a jeho použití. 11. Blahopřání a poděkování. 12. Závěrečný test. 13. Shrnutí. Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary předbudoucího času (futuro perfecto) - identifikovat výrazy pro přání - rozlišit pravděpodobnost v minulosti - identifikovat výrazy pro pravděpodobnost |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat různé druhy pohybu - požádat o radu a poskytnout radu - správně použít předbudoucí čas - správně použít subjunktiv ve vztažných větách - vyjádřit názor a reagovat na něj - popsat životní prostředí - popsat vzdělávací systém ve španělsku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary indikativu a subjuntivu - identifikovat předložky antes de a después de - rozlišit tvary subjunktivu perfekta - rozlišit účel a příčinu. - rozlišit výrazy používané v korespondenci - popsat aktivity při nakupování |
Odborné dovednosti |
---|
- vyjádřit správně budoucnost v časových větách - správně vyjádřit pocity jako rozhořčení, rezignaci, souhlas - popsat na přiměřené úrovni lidské tělo a symptomy nemocí - správně popsat přípravu pokrmu - vyjádřit poděkování, poblahopřát - použít správně subjunktiv perfekta - napsat dopis, zprávu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 3 - Libro del alumno (3. edice). .
-
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
|