Vyučující
|
-
Hessová Lada, Mgr.
-
Šindelář Karel, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Nácvik základních dovedností z daného sportu a získání nebo rozšíření vědomostí o této sportovní disciplině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má rozsah znalostí na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole a zdravotní stav odpovídající dané sportovní aktivitě. |
Odborné dovednosti |
---|
Student má rozsah dovedností na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole a zdravotní stav odpovídající dané sportovní aktivitě. |
Obecné způsobilosti |
---|
Student je způsobilý věnovat se sportovní aktivitě a zvládá koordinaci pohybů. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student představí sestavu cviků, zakomponuje je do hudby a má základní znalosti o fyziologii člověka. |
Odborné dovednosti |
---|
Student koordinuje své pohyby do hudby, je schopen spojit několik cviků do logické posloupnosti ve prospěch svého zdraví. Vnímá hudbu a reaguje na ni. |
Obecné způsobilosti |
---|
Student zvládá sestavu cviků a je schopen ji prezentovat do hudby. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Moderní pohybové formy jsou prezentovány na cvičeních. Ke cvičení jsou použity vhodné pomůcky. |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Studentovi jsou vysvětlena základní pravidla skládání cviků a jejich vhodnost k posílení fyzické kondice. |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studentovi jsou základní principy cvičení vysvětleny a názorně demonstrovány. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kolokvium, |
Studenti na hodině prezentují svoji sestavu cviků a navzájem si ji hodnotí. Zároveň vysvětlují účinnost a vhodnost použitých cviků. |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Student předvede svojí sestavu a společně s vyučující zhodnotí její účinnost a vysvětlí si jednotlivé cviky s ohledem na fyziologii člověka. |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sestava cviků, kterou student nacvičí, je prezentována a je vyhodnocena její kvalita s ohledem na zdraví jedince. |
Doporučená literatura
|
-
Jarkovská, Helena; Wálová, Zlata. Gymnastika pro moderní ženu. 1. vyd. Praha : Olympia, 1990.
-
Ondřej, Oldřich. Rekreační sport : Návod a pokyny pro cvičitele. [Díl] 2., Atletika, badminton, bruslení, lyžování, orientační běh, plavání, stolní tenis, sportovní gymnastika, triatlon, tenis, windsurfing a další. Praha : Olympia, 1988.
|