|
Vyučující
|
-
Mentl Ladislav, Mgr.
-
Hádek Jan, doc. PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Teorie a metodika jízdy na kanoi na klidné a proudící vodě. 2. Vodní turistika, organizace a zásady bezpečnosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Přednáška s demonstrací
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student vstupuje do předmětu s dovedností plavání a jeho zdravotní stav odpovídá dané sportovní aktivitě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student vstupuje do předmětu s dovedností plavat a je schopen samostatného lokomočního pohybu. Jeho motorické schopnosti a fyzické schopnosti jsou na úrovni průměrného dospělého člověka. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Student je schopen samostatně porozumět textu, pochopit požadavky vodáckého sportovního kurzu a dodržovat je. Student má zájem osvojit si či zdokonalit pohybové dovednosti. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student teoreticky ovládá základní záběrovou techniku na klidné a proudící vodě. Rozezná objektivní a subjektivní nebezpečí při vodní turistice, je seznámen s prostředky záchrany a sebezáchrany. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student prakticky ovládá základní záběrovou techniku na klidné a proudící vodě má představu o prostředcích záchrany a sebezáchrany. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Student je schopen užít si akcí spjatých s vodní turistikou s vědomím potenciálních rizik. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Demonstrace dovedností, |
| Frontální výuka, samostudium, výuka podporovaná počítačem, individuální konzultace Konfrontace znalostí studenta s reálným prostředím. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Metoda názorně demonstrační a praktická výuka |
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová a kooperativní praktická výuka, partnerská výuka, popř. kontrolní test |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Porovnání teoretických znalostí různých studentů a jejich využívání při praktické činnosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, dílčí zhodnocení úspěchu, porovnání praktických výkonů různých studentů, sebehodnocení - formou dialogu, posouzení zvládnutí techniky a adaptace na proměnlivé podmínky. |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Analýza provedení zadaných praktických i teoretických úloh, sebereflexe vlastních možností při vodní turistice. |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Doležal, Tomáš. Základy kanoistiky a vodní turistiky : Skripta pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-389-8.
-
Jančar, Vojta; Novák, Ivan. Kilometráž českých a moravských řek : vodácký průvodce. Zlín : SHOCart, 1998. ISBN 80-7224-065-X.
-
Štemprok, Karel. Vodní turistika. Praha : Olympia, 1975.
|