Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět má za cíl další rozvíjení základních principů oboru: Forma a obsah. Co je dobrý grafický design. Hierarchie textu, obrazu, akcentovaná informace. Účel grafického designu, tiskoviny apod. Dynamická a statická kompozice. Písmo, typy písma, font a jeho výběr či kombinace. Barva v grafickém designu. Grafická stylizace - ornament, piktogram, typografické cvičení - monogram, typografická kompozice,jednotný vizuální styl - logotyp, vizitka, leták, pozvánka apod.) Jak ovlivňujeme myšlení lidí. Grafický design v pedagogické praxi. ---> přednáškové vstupy k daným okruhům budou operativně zařazovány do výuky v semináři podle aktuální potřeby při práci na projektech. Poznámka: pokud se nikdo ze studijní skupiny nedostaví do 20min po začátku semináře, výuka nebude probíhat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Seminář
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 18 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost práce v bitmapových a vektorových programech a DTP programech |
Výsledky učení |
---|
student si prohloubí dovednosti v oblasti práce s grafickými programy vhodnými pro zpracování grafického designu (Illustrator, Corel Draw, InDesign apod.), dokáže kompozičně a výrazově členit text ve vztahu k obrazu. Je schopen v souvislostech se současnou vizuální kulturou a profesionálními technologiemi a postupy přemýšlet nad komplexním řešením jednotného vizuálního stylu nebo jiného náročného úkolu |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Ambrose, Gavin; Harris, Paul. Grundlagen der Typografie. München : Stiebner, 2007. ISBN 978-3-8307-1332-6.
-
Beran, Vladimír. Typografický manuál.
-
Crow, David. Visible signs : an introduction to semiotics. Lausanne : AVA Publishing, 2003. ISBN 2-88479-035-7.
-
Gordon, Bob; Gordon, Maggie. The complete guide to digital graphic design. London : Thames & Hudson, 2004. ISBN 0-500-28315-X.
-
Hlavsa,O. Typografie 1-3. Praha, STN, 1976.
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
-
Triggs, Teal. Experimentelle Typografie : avantgarde im modernen Schriftdesign. Stiebner Verlag GmbH, 2003. ISBN 3830712839.
|